3 Nisan 2010 Cumartesi

İtalyan Tekniğiyle İngiliz Futbolu

.
Öncelikle Chelsea Teknik Direktörü Ancelotti'nin bir haber ajansına yaptığı açıklamayı tırnak içinde alıntılıyorum.
"Kendimi hücum oynatan bir teknik adam olarak tanımlayamam. Ben bir İtalyanım ve İtalya'da futbol defansif oynanıyor. Son yıllarda herkes gol atmak için amaçsızca saldırıyor ancak benim hedefim oyunu dengelemek ve sonuca yönelik değişikliklerle üç puanı almak. Serie A'da en çok golü atan takım değil en az gol yiyen takımın şampiyonluğa ulaştığını görürsünüz"
Şimdi gelelim konumuza;
İtalyan tekniği ile İngiliz futbolu harmanlanabilir mi?
Kanatlardan hücumu besleyen,kaleci ve defans'tan çok sol açık,sağ açık ve forvet oyuncularının ünlü olduğu,futbol hücum etmektir felsefesiyle yola çıkan İngiliz futbolunda,Katanaçi'yi kendine rehber seçmiş bir İtalyan futbol kültürü bana göre olmaz.Oldurulmaya çalışılmasıda zaman kaybından başka birşey değildir.Adam kendisi açıkça söylüyor zaten.Benden İngiliz futbolu beklemeyin.Ben az gol yerim,az gol atarım diyor.Peki gel gelelim Chelsea'nin oyuncu kadrosuna.Orta sahanın göbeğindeki Alman Ballack ayağını frenden kaldırsa kalenin içine girecek,Lampard'ın rakip müdafayı hallaç pamuğu gibi attığı maçları biliriz,hepsini geçtim defanstaki Terry fırsat buldukça kanatlardan bindirme yapar.Forvetleri saymıyorum bile.Bu isimler sadece küçük birer örnekti.Chelsea'nin böylede diğer İngiliz takımlarının kadroları farklımı sanki.Değil.
Sen kalkıpta böylesine hücuma yönelik bir kadro üzerinde arkasını sağlama almaya yönelik İtalyan Katanaçi'sini uygulamaya kalkarsan taktik,teknik hiç bir şey bırakmazsın takımda.Bırak takım ilerlesin be adam.aç sağ koridoru,aç sol koridoru koşsun İngilizler.
Buarada Fotoğrafa bakarmısınız.Adam antrenman molalarında langırt oynarken bile defansta kalmayı tercih ediyor.

Hiç yorum yok: