21 Aralık 2009 Pazartesi

İyi Futbolcudan İyi Teknik Direktör Olur mu?

.
Efsane Hugo Sanchez bu hafta Almeria'dan kovulduktan sonra şaşırdım doğrusu.Yakıştıramadım. Hugo ve kovulmak kelimelerini yana yana bile koyamadım.
İyi futbolcudan her zaman iyi teknik direktör olmuyor demek ki..
Beckenbauer,Cruyff ve son zamanlarda Guardiola bu işi iyi becerdiler.Zico,Hagi ve Maradona ise tezimizin yanılma payları.Teknik direktörlük çok başka birşey.Mesela futbolculuğu ön plana çıkmayan-kendisi oynadım diyor ama hatırlayan sayısı bir elin 10 parmakları kadar- Jose Mourinho bu işte dikiş tutturanlardan.Brezilyalı Perreira da flaş bir oyuncu olmamasına rağmen flaş bir teknik adam oldu.Fatih Terim'i de ekliyorum bu listeye zira futbolculuğunda kazanmadığı şöhreti ve parayı teknik adamken kazandı.
Ben kulüp başkanı olsaydım teknik direktör konusunda kesinlikle tercihimi zamanında orta sahada görev yapmış bir adamdan yana kullanırdım.Orta sahada oynayan adam takımın saha içerisindeki teknik direktörüdür.Oyunu yönlendirir.Pasörlük yapar,kimin nereye koşacağını,kimin nasıl kaçacağını iyi bilir.Oyunun akışını görür.Filmin kamera arkası gibidir.
Kalecide aynı şekilde.Oyunu izleyen adamlardır bunlar.Mesela Şenol Güneş.
Forvet sürekli topa bakar.Filmin Jönüdür.Ayağına oturdu mu çakar,gol'ünü atar.Tanju Çolak mesela.Başarabildi mi bu işi?
Elbette her orta saha oyuncusu veya kaleci başarılı olabilecek diye bir kaide yok.Yukarda başarılı olamayanların örnekleride var zaten.Ama her tez'in bir yanılma payı olduğu gibi bunun da vardır.İşin geneline bakmak daha faydalıdır.

Hiç yorum yok: